مـهمترین عوارض خود ارضایی (استشـهاء)  درون ان

یک عضو هیئت علمـی دانشکده پرستاری- مامایی دانشگاه شاهد با بیـان اینکه آنورگاسمـی یکی از مـهمترین عوارض خودارضایی درون ان هست تاکید کرد:« ممکن هست این افراد درون دوره مجردی با خودارضایی بتوانند نیـازهای خود را برآورده کنند اما درآینده رضايتمندي جنسي درزندگی مشترک و لذت بـه ارگاسم رسیدن با همسر خود را از دست خواهند داد.»

معصومـه حیدری درون گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز گفت:«خودارضایی درون مـیان ان با تحریک قسمت های خارجی دستگاه ی رایج تر هست که صدمـه چندانی بـه دستگاه ی نمـی رساند اما زمانی کـه خودارضایی با تحریک قسمت های داخلی تر دستگاه ی باشد بسته بـه نوع فشار و ناحیـه لمس شونده ممکن هست در صورتی کـه به صورت مداوم تکرار شود آسیب های جدی بـه دستگاه ی ان وارد سازد.»

وی ادامـه داد:«در برخی موارد خودارضایی درون ان با تخیلات ، پسری که هر روز تخم میگزارد دیدن تصاویر و فیلم صورت مـی گیرد کـه فرد با دیدن این تصاویر بـه هیجان مـی رسد و در این صورت آسیبی بـه دستگاه ی وی وارد نمـی شود اما سوالی کـه در اینجا مطرح مـی شود این هست که چرا خودارضایی از لحاظ شرعی و بهداشتی نفی شده است؟

واقعیت این هست که ان و پسران با بلوغ دچار تغییرات هورمونی و جسمانی مـی شوند و در دوره ای قرار مـی گیرند کـه نیـازهای آنـها شعله ور شده و راهی به منظور ارضاء ندارند و ممکن هست به سمت خودارضایی کشیده شوند اما همانطوری کـه مـی دانید ازدواج تنـها راه صحیح ارضای افراد هست و ما رفتارهای پرخطر را نـهی مـی کنیم و بایستی بـه مقتضای سن و رشد و نیـازهای فکری ازدواج بـه موقع صورت گیرد چرا کـه نیـازهای یک روند فیزیولوژیک دارد و باید طی شود و افرادی کـه از لحاظ شرعی مقیدند نیـازهای خود را درون جاده صحیح خود قرار دهند بایستی ازدواج کنند.»

این کارشناس ارشد مامایی درون ادامـه بـه خبرنگار سلامت نیوز گفت:«خودارضایی درون ان عوارض بسیـاری را درون پی خواهد داشت و در صورتی کـه به صورت رفتار روزانـه درآید خطرناک مـی شود و مانند هر اعتیـادی ، روح و جسم و روان فرد را بـه هم مـی ریزد و زمانی کـه فردی اقدام بـه خودارضایی مـی کند خیلی سریع فاز هیجان اتفاق مـی افتد و جنبه های مـهم و عاطفی درون یک ارتباط صحیح را دریـافت نمـی کند و دچار خلاء عاطفی، افسردگی، اضطراب و عدم اعتماد بـه نفس مـی شود  و بعد از ازدواج درون یک رابطه زناشویی دیگر تحریک نمـی شود و در بـه ارگاسم رسیدن دچار مشکل مـی شود چرا کـه با خودارضایی شرطی شده هست تا درون یک وضعیت خاصی کـه خود را تحریک مـی کند بـه ارگاسم برسد و به هنگام نزدیکی بـه همسر خود بـه یـاد رفتارهای خود مـی افتد و گمان مـی کند تنـها درون آن شرایط مـی تواند بـه ارگاسم برسد.»

این درمانگر اختلالات بانوان افزود:«یکی از مـهمترین مشکلاتی کـه این زنان بـه آن دچار مـی شوند این هست که دچار نارضایتی شده و رفته رفته با بی مـیلی مواجه مـی شوند بنابراین بایستی گفت ممکن هست این افراد درون دوره مجردی با خودارضایی بتوانند نیـازهای خود را برآورده کنند اما آینده طولانی زندگی مشترک و لذت بـه ارگاسم رسیدن با همسر خود را از دست خواهند داد.»

همکار علمـی کلینیک سلامت خانواده افزود:«از جمله راه های پیشنـهادی بـه جوانان پرداختن بـه فعالیت های مختلفی از جمله ورزش ، مطالعه ، با خستگی بـه خواب رفتن و تفریحات ، نخوردن غذاهای محرک و عدم استفاده از لباس های تنگ هست همچنین نباید بـه مدت طولانی درون زیر دوش آب باشند و مـهمتر از همـه این موارد دوری از محرکات و دوستی با جنس مخالف و تماشای فیلم های محرك هست تا فرد بـه سن مناسب ازدواج برسد و با ازدواج بتواند نیـازهای خود را بـه طور صحیحی ارضاء کند.»

منبع: پسری که هر روز تخم میگزارد سلامت نیوز

================================================================================

آیـا از نظر علم پزشکی خودارضایی ضرر دارد؟

برخی از دوستان عزیز مـی گویند فلان پزشک گفته هست «استمناء هیچ ضرری ندارد و از نظر پزشکی عارضه ای به منظور آن یـافت نشده است.»

در جواب این عزیزان حتما گفت:

اولا: بر فرض کـه علم پزشکی هنوز به منظور خود ارضایی عوارضی پیدا نکرده باشد اما این دلیل بر این نیست کـه هیچ عارضه ای ندارد! بـه عبارت دیگر طبق ادعای این افراد، علم جدید نمـی گوید «خودارضایی، عارضه ای ندارد» بلکه مـی گوید «هنوز عارضه ای به منظور آن یـافت نشده است» بسیـاری از احکام اسلام هست کـه تا مدتها علم پزشکی درون مورد آن شک داشته هست اما با گذر زمان، بـه حقانیت آن پی است. پسری که هر روز تخم میگزارد جالب هست که بدانید خود دانشمندان علم پزشکی هیچگاه ادعا نمـی کنند کـه آنچه مـی گویند کامل هست بلکه مـی گویند آنچه که تا کنون بـه آن دست یـافته ایم را مـی گوییم فلذا ممکن هست در تحقیقات بعدی بـه نتیجه ای بر خلاف نتیجه ی فعلی برسیم!

ثانیـا: جزء قطعیـات علم پزشکی هست که اگری بـه صورت افراطی خود ارضایی کند حتما دچار عوارض جبران ناپذیری مـی شود

متاسفانـه بسیـاری از افراد درون ابتدا با خود مـی گویند: «درست هست که اگری خیلی زیـاد دچار خود ارضایی شود برایش عوارض دارد اما من این کار را زیـاد انجام نخواهم داد بلکه فقط بعضی اوقات آنـهم به منظور تخلیـه فشار انجام مـی دهم بعد استمنا به منظور من ضرری ایجاد نمـی کند و جای نگرانی نیست!»

اما حتما به این دوستان گفت کـه بر فرض، اگر کم انجام استمنا ضرر نداشته باشد آیـای مـی تواند تضمـین کند  بعد از مدتی دچار افراط درون خود ارضایی نشود؟!

آیـا فکر نمـی کنید کـه شما هم کم کم و به صورت ناخواسته معتاد بـه این کار شده و بعد از گذشت چند سال ناگهان ببینید کـه شما هم جزء افرادی شده اید کـه به صورت افراطی استمنا مـی کنید؟!!

اگر ازانی کـه دچار زیـاده روی درون استمنا شده اند بپرسید کـه «آیـا شما درون ابتدا مـی خواستید بـه این وضع دچار بشوید؟» قطعا جواب آنـها این خواهد بود کـه «نـه! ما درون ابتدا تصمـیم قطعی داشتیم کـه فقط بعضی اوقات آنـهم بـه صورت تفریحی این کار را انجام دهیم اما بعد از چند سال ناگهان دیدیم کار از کار گذشته است!! و هر روز حداقل یک یـا دو بار استمنا مـی کنیم!»

به عنوان مثال مـی توان اعتیـاد بـه استمنا را بـه اعتیـاد بـه مواد مخدر تشبیـه کرد اگر شما از یکی از افرادی کـه شدیدا دچار اعتیـاد بـه مواد شده بپرسید او هم قطعا خواهد گفت درون ابتدا فقط مـی خواسته بـه صورت تفریحی از مواد استفاده کند ولی کم کم و بدون اینکه خودش بفهمد مـیزان موادش زیـاد شده و بالاخره بعد از چند سال دچار این مشکل شده است.

آری درون ابتدای کار شما مـی گویید هر ماه فقط یک بار استمنا مـی کنید بعد از چند وقت، مـی بینید کـه هر ماه دو بار استمنا مـی کنید!!! بعد از گذشت چند وقت دیگرمـی بینید هفته ای سه بار استمنا مـی کنید و ... پسری که هر روز تخم میگزارد  در آخر متوجه مـی شوید کـه شما اعتیـاد شدید و زیـاد بـه استمنا پیدا کرده اید!!!

در یک کلام، استمنا حتی بـه صورت کم، مانند لبه پرتگاهی هست که خیلی از افراد نتوانسته اند خود را نگه دارند و بعد از مدتی بـه درون آن سقوط کرده و به صورت یک اعتیـاد روزانـه به منظور آنـها درون آمده است!! بهترین راه حل آن هست که لبه این پرتگاه نایستیم و استمنا را حتی بـه صورت کم انجام ندهیم!!

*************************************

د) راه درمان خود ارضایی

نکته بسیـار مـهم

مطلبی کـه بسیـاری از مبتلایـان بـه خود ارضایی مطرح مـی کنند این هست که: «ما بارها تصمـیم گرفته ایم که  این کار را بـه صورت کــامل ترک کنیم ولی هر بار کـه این تصمـیم را مـی گیریم مدت کوتاهی نمـی گذرد کـه دوباره بـه سراغ خودارضایی مـی رویم و روز از نو روزی از نو!!! ما چکار کنیم کـه در ترک موفق بشویم؟»

باید درون جواب این عزیزان گفت علت اصلی این مشکل آن هست که این افراد مـی خواهند کاری را کـه مدتها بـه آن عادت داشته اند را یکباره ترک کنند بـه همـین دلیل هم شکست مـی خورند!  یک معتاد بـه مواد مخدر را درون نظر بگیرید کـه یکباره مـی خواهد اعتیـادش را ترک کند قطعا چنین شخصی نمـی تواند چنین کاری را د! و بعد از چند هفته دوباره بـه مواد مخدر باز مـی گردد و شاید حتی بدتر از قبل هم بشود!

اما اگر همـین معتاد، مـیزان استفاده از مواد را آرام آرام کم کند بالاخره بعد از مدتی آن  را ترک مـی کند و به لطف خدا موفق مـی شود

بنابراین نکته بسیـار مـهم این هست کهانی کـه تمایل بـه ترک خودارضایی دارند نباید تصمـیم بگیرند کـه یکباره بـه صورت کامل این عمل را ترک کنند بلکه حتما به صورت تدریجی این کار صورت بگیرد بـه عنوان مثال اگری چند سال هست که هفته ای دوبار استمنا مـی کند حتما تصمـیم بگیرد کـه تا دو ماه آینده بـه جای هفته ای دو استمنا یک استمنا انجام دهد

بعد از این کـه این دو ماه را طی کرد تصمـیم بگیرد کـه در دو ماه بعدی بـه جای هفته ای یک استمنا، هر دو هفته یک استمنا انجام دهد

و بعد از گذشت این دو ماه دوباره تصمـیم بگیرد بـه جای دو هفته یکبار، سه هقته یکبار استمنا کند  و به همـین ترتیب آرام آرام دفعات استمنا را آنقدر کم کند که تا به لطف خداوند روزی برسد کـه به صورت کامل ترک کند.

البته علاوه بر دستور بالا کـه بسیـار مـهم بود حتما به موارد زیر نیز توجه کرد

1. جداً از تنـهايي اجتناب نمائيد كه تنـهايي، يك عامل مـهم براي تحريك بـه خودارضايي هست باز هم تكرار ميكنیم تنـها نمانيــــــد، تنـها نمانيــــــــــــــد، تنـها نمانيــــــــــد و....

2. بهترین راهی کـه شیطان به منظور فریب افرادی کـه تصمـیم بـه ترک خودارضایی گرفته اند استفاده مـیکند این هست که بـه آنـها مـی گوید«تو تصمـیم گرفته ای استمنا نکنی بنابراین اشکالی نداره کـه کمـی با آلت خودت بازی کنی بدون آنکه منی خارج بشـه» معمولا این افراد درون این دام قرار مـی گیرند و با کمـی تحریک آلت خود، اختیـار از دست آنـها خارج مـی شود و بعد از چند دقیقه مـی بینند کـه دیگر نمـی توانند جلوی خودشان را بگیرند!!! درون این لحظات هر چه تلاش مـی کنند کـه از ادامـه تحریک دست بردارند دیگر نمـی توانند!!! آری این افراد درون این زمان بـه تنـها چیزی کـه فکر مـی کنند این هست که بـه اوج لذت برسند و وقتی بـه خود مـی آیند کـه کار از کار گذشته و استمنا را انجام داده اند!!

این کار مانند آن هست کهی بالای یک سطح شیب دار بسیـار لیز قرار گرفته هست به نظر شما اگر این فرد بگوید:« من خودم را درون ابتدای این سطح شیب دار لیز مـی اندازم اما بعد از چند متر کـه لیز خوردم خودم را نگه مـی دارم که تا به پایین سقوط نکنم» آیـا مـی تواند خودش را بعد از لیز خوردن نگه دارد؟! قطعا جواب شما منفی استی کـه خودش را درون این سطح شیب دار انداخت بـه احتمال بسیـار بسیـار زیـاد دیگر نمـی تواند جلوی خود را بگیرد و نتیجه این کارش این هست که سقوط خواهد کرد!!!

بنابراین نکته بسیـار مـهم این هست که از همان ابتدا از تحریک آلت خود (حتی درون حد کم) خودداری کنید و گرنـه بعد از چند دقیقه مـی بینید کار تمام شده و استمنا صورت گرفته است!

3. افكار جنسي را كه بـه ذهنتان خطور ميكند بلافاصله با ذكر خدا و معاد و... از ذهن خود دور نمائيد. از حضرت صادق (ع ) نقل شده كه فرموده : براى دفع وسوسه شيطان دست بر سينـه خود بكش و بگو: «بسم الله و باللهِ محمدٌ رسولُ اللهِ و لا حولَ و لا قوةَ الّا باللهِ العلىّ العظيم ، اللهمّ امْسَحْ عَنّى ما اََحْذَرُ».سپس دست خود را بر شكم مى كشى و همان ذكر را سه مرتبه تكرار مى كنى كه ان شاءالله برطرف مى شود. (بحار الانوار، ج92، ص 138)

4. هرگز بر روی شکم نخوابيد كه اين کار، يكي از تحريككنندههاي خیلی قوی است. بسیـاری از جوانان عادت دارند کـه بر روی شکم بخوابند و این کار بـه صورت یک عادت به منظور آنـها درون آمده هست پیشنـهاد مـی شود حتی درون مواقعی کـه بر شکم خوابیدن، شما را تحریک نمـی کند این گونـه نخوابید.

5. برخی از جوانان عادت کرده اند بیش از حد بـه بروند و چون درون ، زمـینـه ی استمنا ، بسیـار زیـاد مـیباشد بنابراین بهتر هست در حدی کـه به بهداشت بدن ضرری وارد نمـی شود از رفتن های بی جهت خودداری شود.

6. هيچگاه درون كاملاً عريان نشويد. همچنین درون که تا آنجا کـه مـی شود و ضرری بـه بهداشت فردی نمـی زند قید شستن آلت ی خود را بزنید (مخصوصا شستن با صابون یـا مایع های شستشو)

اینکه درون ، یک جوان با یک مایع کف کننده، آلت ی خود را بشوید کم کم مـیل بـه اینکه کمـی با آلت خود بازی کند درون او تقویت مـی شود بعد از چند ثانیـه کم کم مـی بیند کـه این مـیل مرتب دارد زیـاد مـی شود که تا حدی کـه کنترل آن خیلی سخت مـی شود و ...!

7.در حدیث آمده هست که «کوتاه موها باعث ازدیـاد مـی شود»  بنابراین سعی کنید دیر بـه دیر موهای اطراف آلت را کوتاه کنید (البته حتما توجه کرد کـه در حدی کـه برای رعایت بهداشت جسمـی ضرورت دارد این موها حتما کوتاه شود ولی که تا آنجا کـه امکان دارد بهتر هست این کار دیر بـه دیر صورت بگیرد)

8. درون حدیثی از پیـامبر اکرم نقل شده هست که: ای جوانان ازدواج کنید ولی اگر نمـی توانید ازدواج کنید روزه بگیرید. (کتاب کافی، ج10، ص410)

اگر قادر بـه روزه گرفتن نیستید، سعی کنید پرخوری نکنید و یـا حداقل بـه هنگام خواب شکم  شما بیش از حد معمول پر نباشد.

9. از خوردن غذاهایی کـه باعث افزایش مـیل مـی شود، پرهیز کنید ( مانند موز- شکلات – انجیر- خرما- پیـاز- فلفل - تخم مرغ - گوشت قرمز، غذاهای پرچرب و ...)

10. درون غير موارد ضروري از نگاه كردن بـه اندام جنسي خود پرهيز كنيد.

11. شبها هنگام خواب حتما کاملاً حالت خواب آلودگی بـه  شما دست داده باشد و خسته باشید و تا احساس نیـاز بـه خواب پیدا نکردید بـه رختخواب نروید (واضح هست که یکی از زمانـهایی کـه معمولا جوانـهای مجرد با آلت ی خود بازی مـی کنند درون رختخواب است)

12. از نگاه كردن بـه مواضع جنسي و برجستگيهاي بدن ديگران (حتي از روي لباس) پرهيز نمائيد. برخی از جوانـها هستند کـه به هیچ وجه نگاه خود را کنترل نمـی کنند و مرتب درون کوچه و خیـابان بـه اندامـهای جنس مخالف (هر چند از روی لباس) نگاه مـی کنند بدیـهی هست این کار انسان را برافروخته مـی کند و راه را به منظور ترک خودارضایی بسیـار سخت مـی گرداند!

بنابراین بهتر هست در مکانـهایی کـه کنترل نگاه، مشکل هست یـا حضور پیدا نکنیم و یـا کمتر حاضر شویم.

13. از نگاه كردن بـه فيلمهايي كه تحريك جنسي ايجاد ميكند اجتناب كنيد. اگری تصمـیم بـه ترک استمنا گرفته باشد اما مرتب فیلمـهای انگیز و ببیند بسیـار واضح هست که نمـی تواند خودارضایی را ترک کند زیرا با دیدن این فیلمـها آنقدر مـیل او زیـاد مـی شود کـه دیگر به منظور او اراده ای به منظور خودداری از استمنا باقی نمـی ماند

بنابراین هری تصمـیم بـه ترک خودارضایی گرفت حتما قبل از آن تصمـیم بگیرد از دیدن فیلمـهای خودداری کند

البته بعضی از افراد هر چند تصمـیم مـی گیرند کـه هم از خودارضایی و هم از دیدن فیلمـهای خودداری کنند اما با این وجود درون گوشی همراه یـا کامپیوتر خود، این گونـه فیلمـها را پاک نمـی کنند! بـه عبارتی جرأت چنین کاری را نمـی کنند؟!!

به نظر شما با وجودی کـه تصمـیم بـه ترک استمنا (وحتی ترک دیدن این فیلمـها) گرفته اند چرا این فیلمـها را پاک نمـی کنند؟! جواب آن بسیـار واضح هست علت آن یکی از این دو مطلب است:

ــ گروه اولانی هستند کـه با خود مـی گویند «شاید بعدا منصرف شدم و دوباره تصمـیم گرفتم استمنا کنم در آن موقع دیگر هیچ فیلمـی ندارم کـه از آن لذت ببرم! آری درون آن زمان، دیگر فیلمـی ندارم کـه بتوانم با دیدن آنـها یک استمنای لذت بخش داشته باشم!!! بنابراین حس آینده نگری بـه انسان مـی گوید این فیلمـهایی کـه با درد سر زیـاد از اینترنت دانلود کرده ام و یـا با هزینـه زیـاد خریده ام را از باب احتیـاط نگه داری کنم شاید بعدا بـه درد خورد!»

ــ بعضی دیگر از این افراد، جواب دیگری مـی دهند آنـها مـی گویند :« هر چند من تصمـیم گرفته ام استمنا نکنم و حتی فیلمـهای مستهجن نگاه نکنم اما نگه داشتن این فیلمـها کـه ضرری ندارد بعد چرا بی جهت آنـها را از بین ببرم؟!»

به هر دو گروه بالا حتما گفت شما هر چند مـی خواهید استمنا و حتی دیدن این فیلمـها را کنار بگذارید اما مطمئن باشید کـه دوباره بـه سراغ خودارضایی خواهید رفت!! زیرا بالاخره نفس انسان، او را تحریک کرده و به سراغ این فیلمـها خواهد برد و خودتان بهتر مـی دانید اینکه دوباره انسان بـه سراغ تماشای این صحنـه ها برود نتیجه ای جز تحریک شدید نداشته و طبیعتا درون نظر این افراد به منظور تخلیـه این تحریک، چاره ای جز استمنا باقی نمـی ماند!

بنابراین پیشنـهاد مـی شود اگر تصمـیم بـه ترک خودارضایی گرفته اید اولا حتما تصمـیم بگیرید این فیلمـها را تماشا نکنید و ثانیـا حتما آنـها را از حافظه موبایل یـا رایـانـه ی خود پاک کنید و گرنـه مانند آن معتاد بـه مواد مخدری مـی شوید کـه تصمـیم بـه ترک مواد گرفته اما درون خانـه خود مقداری هر چند ناچیز مواد مخفی کرده است! بـه نظر شما آیـا این معتاد مـی تواند اعتیـادش را ترک کند؟ قطعا خیر

14. اوقات فراغت خود را با مطالعه، ورزش، زيارت، عبادت و بطور كلي با كارهاي مثبت مثل گلكاري درون باغچه، كمك بـه اهل خانواده و... پُر كنيد.

15. براي تخليه انرژي زائد بدن بـه طور منظم و زياد ورزش كنيد.

16. هيچگاه بدن خود را بـه صورت درون آينـه نگاه نكنيد.

17. بـه هنگام خواب سعي كنيد شكم شما بيش از حد معمول پُر نباشد.

18. قبل از خواب حتماً مثانـه خود را تخليه نماييد.

19. از نوشيدن افراطي آب و مايعات پرهيز كنيد (بخصوص شبها قبل از خواب).

20. بـه بدي  این گناه و عواقب اخروی آن توجّه كنيد.

21. درون مجالس مذهبي و مراسم دعاي توسل و... زياد شركت كنيد. قرآن زياد بخوانيد و در معاني آيات آن تدّبر و تفكر نمائيد.

************************************

نكات مـهمّ:

الف) اگر وقت ازدواج شما رسيده هست و امكانات فراهم هست اقدام كنيد.

ب) بـه پيشرفت كار خود توجّه جدي داشته باشيد و هر تعداد از دفعات خودارضايي شما كه كم ميشود آنرا درون دفتري بصورت رمزي (كه كسي متوجه نشود) يادداشت نمائيد و مرتباً بـه اين پيشرفتها و يادداشتها مراجعه كرده و آنها را مرور و بازخواني كنيد.

ج) هنگام تحريكات جنسي يا بـه ذهن آمده افكار جنسي خود را تنبيه كنيد و يكي از بهترين راههاي تنبيه بدني اين هست كه:

«يك عدد كش لاستيكي نازك همانند آنچه كه دور بستههاي پول مياندازند بـه مچ دست خود داشته باشيد( اين كش که تا زماني كه بر عادت خود غلبه ميكنيد بطور مخفي يا غيرمخفي بر مچ شما باشد) و هرگاه ميل بـه عادت خودارضايي پيدا كرديد آن را که تا حد امكان بكشيد و رها كنيد كه دست شما دچار درد و ناراحتي بشود و آنقدر اين كار را تكرار كنيد كه نفس شما را از ارتكاب عمل برحذر دارد و رها سازد. ولي معمولاً با يكبار كشيدن و رها كردن شما منصرف خواهيد شد.»

آدرس ایمـیل مدیر سایت:

این نشانی پست الکترونیک دربرابر spambot ها و هرزنامـه ها محافظت مـی شود. به منظور مشاهده آن شما نیـازمند فعال بودن جاواسکریپت هستید

این نشانی پست الکترونیک دربرابر spambot ها و هرزنامـه ها محافظت مـی شود. به منظور مشاهده آن شما نیـازمند فعال بودن جاواسکریپت هستید

قابل توجه کاربران گرامـی

با عرض پوزش، که تا اطلاع ثانوی از پاسخ بـه سؤالات شما بزگواران معذوریم.




[مـهمترین عوارض خود ارضایی (استشـها) درون ان پسری که هر روز تخم میگزارد]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Fri, 20 Jul 2018 00:31:00 +0000